Sony HDR-CX210
 
تکشو
به دنیای تکنولوژی خوش آمدید...
 
 
چهار شنبه 9 اسفند 1391برچسب:, :: 12:15 ::  نويسنده : ابوالفضل
سونی دوربین‌های فیلم برداری سطح مبتدی جدید خود با نام‌های CX190، CX200 و CX210 را معرفی کرد. این سه در حقیقت یک دوربین هستند که دارای تفاوت‌های جزئی می‌باشند. این سه دوربین‌هایی با توانایی ضبط ویدیویی 1080p Full HD همراه شده‌اند و این در حالیست که قیمت آن‌ها در سطح دوربین‌های SD است. دلیل آن هم این است که برای خلق فیلم‌های با رزولوشن HD در این دوربین‌ها از تجهیزات SD استفاده شده که به وسیله‌ی فرآیند دیجیتالی فیلم‌ها را به HD تبدیل می‌کند. بنابراین فیلم‌ها از نظر کیفیتی ضعیف‌تر از HD واقعی هستند. البته سونی تنها شرکتی نیست که این کار را کرده و پیش از این هم از کانن و پاناسونیک چنین روشی را در تولید دوربین‌های فیلم برداری ارزان قیمت دیده بودیم. در این دوربین‌ها سونی از سنسور تصویری استفاده کرده که حتی از دوربین دو سال پیش CX110 نیز کوچک‌تر و کم رزولوشن تر است. در ادامه بیشتر توضیح می‌دهیم.
مشخصات کلی :
مشخصات کلی: نوع دوربین : کارت حافظه ای Memory Card - ذخیره سازی بر روی حافظه‌ی داخلی 8 گیگابایتی
مشخصات حسگر و تصویر: حسگر Exmor R CMOS با دقت 1.5 مگاپیکسل
فیلمبرداری: کیفیت Full HD با فرمت HD: MPEG4-AVC/H.264 AVCHD 2.0 format compatible; STD: MPEG2-PS
لنز: کارل زایس (Carl Zeiss Vario-Tessar Lens) 62.5-2.5 میلیمتر - بزرگنمایی اپتیکال 25 برابر - لرزشگیر تصویر لرزشگیر اپتیکال SteadyShot
صفحه نمایش: صفحه نمایش 2.7 اینچ 230,000 پیکسل
ورودی و خروجی ها: خروجی HDMI - خروجی USB - خروجی تلویزیون
سایر قابلیت ها: 3 لوکس - پشتیبانی از کارت حافظه Memory Stick Pro Duo - حافظه داخلی 8 گیگابایت حافظه‌ی داخلی - میکروفون داخلی - بلندگوی داخلی
نام ها ديگر : Sony HDR CX210
Sony HDR-CX210
:: نقد و بررسی Sony HDR-CX210
همان طور که گفتیم، دوربین‌های CX190, CX200 و CX210 در حقیقت دوربین‌های یکسانی هستند. با این تفاوت که CX200 و CX210 مجهز به نمایشگرهای لمسی می‌باشند و در عوض CX190 دارای یک Joystick کوچک و دکمه‌ی Playback بر روی قاب نمایشگر است. بعلاوه CX210 دارای 8 گیگابایت حافظه‌ی خشک داخلی نیز هست.

تا جایی که به کیفیت فیلم برداری مربوط می‌شود، می‌توان گفت که کیفیت فیلم‌های گرفته شده به بدی فیلم‌هایی است که دوربین CX130 می‌گرفت. البته کاربران عادی مطمئنا این کیفیت را قابل قبول می‌دانند. اگر ویدیوها را در سایزهای کوچک و بر روی کامپیوتر مشاهده کنید و یا اینکه فیلم برداری کلوزآپ انجام دهید، ویدیوها خیلی خوب به نظر می‌رسند. ولی اگر از صحنه های شلوغ‌تر و دوردست‌تر فیلم برداری کرده باشید و سپس فیلم‌ها را بر روی HDTV مشاهده کنید، فیلم‌ها کاملا غیر شارپ به نظر می‌رسند.
همچنین در مناطق با کنتراست بالا نیز کاملا خطای رنگی بنفش مشاهده می‌شود. در شرایط نوری ضعیف‌تر باز هم از شارپنس کاسته و بر نویز افزوده می‌شود. کیفیت ضبط صدا نیز برای دوربینی در این کلاس عادیست ولی کار شما را راه می‌اندازد.

این دوربین توانایی عکاسی 5.3 مگا پیکسلی را نیز دارد. البته رزولوشن سنسور واقعا 5.3 مگا پیکسل نیست و نهایتا 1.3 مگا پیکسل می‌باشد که باز هم به روش‌های دیجیتالی افزایش پیدا کرده است. در CX190 امکان تعیین محل فوکوس خودکار وجود ندارد ولی دست کم در CX200 و CX210 می‌توانید از طریق لمس نمایشگر نقطه ای که می‌خواهید فوکوس خودکار در آن جا صورت گیرد را انتخاب کنید. همچنین نور دهی نیز از همین طریق قابل تنظیم است.

شارژ باتری نیز می‌توان گفت که خیلی زود تمام می‌شود و پس از حدود یک ساعت فیلم برداری کاملا تخلیه می‌گردد. نمایشگر این دوربین خوشبختانه حتی در زیر نور آفتاب هم کاملا شفاف و قابل رویت است و خود دوربین نیز خیلی سریع و دقیق فوکوس می‌کند. خوشبختانه این دوربین مجهز به سیستم لرزش گیر می‌باشد و این سیستم دست کم در یک سوم مسیر بزرگنمایی 25 برابری عملکرد خیلی خوبی را از خود به نمایش می‌گذارد.

البته طراحی و ساخت جمع و جور و سبک CX190 یکی از جذابیت‌های آن می‌باشد ولی وقتی آن را در دست می‌گیرید مقداری پلاستیکی و غیر محکم به نظر می‌رسد. این دوربین به راحتی در جیب ژاکت و یا کیف دستی شما جای می‌گیرد. طراحی نیز کاملا استاندارد یک دوربین سطح مبتدی است به طوری که بر روی بدنه می‌توانیم سویچ زوم، دکمه‌ی شاتر برای عکاسی و دکمه‌ی مود برای سویچ بین عکاسی و فیلم برداری را ببینیم. همچنین دکمه‌ی Rec نیز در قسمت پشتی دوربین قرار دارد. یک سویچ دستی نیز کاور لنز را باز و بسته می‌کند.
نقد و بررسی Sony HDR-CX210
:: نقاط قوت و ضعف

وزن کم، ابعاد کوچک و قیمت ارزان
قابلیت شارژ شدن از طریق کابل USB متصل به کامپیوتر
مناسب برای فیلم برداری معمولی
:: مدلهای مشابه


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


با سلام و عرض ادب به بینندگان گرامی من براتون کمی مطلب آوردم.شما با شرکت در نظرسنجی می تونید من رو خوشحال کنید.من هر روز این بلاگ را چک می کنم.و هر ماه راجع به بیشترین نظر در نظر سنجی مطلب می نویسم. من پذیرای نظرات شما هستم و همچنین تبلیغات تکنولوژی های برتردنیا. راستی یادم رفت راجع به اسم و برخی اطلاعات شخصی خودم باهاتون حرف بزنم. اسم من ابوالفضل است و فامیلم هم حاجی زاده.من بچه بوشهر هستم و در6/10/1379بدنیا اومدم و الآن هم 13 سالمه.امیدوارم از بلاگم خوشتون بیاد!!! با تشکّر،مدیر بلاگ.خسته نباشید...
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تکشو و آدرس ya79.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 23
بازدید دیروز : 53
بازدید هفته : 76
بازدید ماه : 136
بازدید کل : 24411
تعداد مطالب : 124
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1